Mai Manó császári és királyi udvari fényképész 1896-ban építette műteremházát a Nagymező utca 20. szám alatt. Az Andrássy út közelében álló ház nem csupán francia hatást tükröző, különlegesen szép neoreneszánsz stílusú főhomlokzatával, hanem belső kialakításával is kiemelkedett korának fényképész műtermei közül. Az előcsarnokból szimmetrikus márványlépcső vezetett a félemeletre. Az első emeleten volt a fogadóterem és a műteremtulajdonos lakása, innen díszes falépcső vezetett a második emeletre, ahol a Róth Miksa ablakaival díszített váróból nyílt a felvételek készítésére épített és munkánk kezdetén már nem létezett napfényműterem. A harmadik emeleten bérlakások voltak, a negyediken és ötödiken üvegtető alatt végezték a képek kidolgozását, itt retusőrök, színezők, másolók dolgoztak. A századforduló budapesti fényképészetét reprezentáló műteremház párját ritkító kuriózum, azonban sorsát, a folyamatos átépítéseket ez sem kerülhette el. 1930-ban Rozsnyai Sándor vásárolta meg az épületet és a földszint átalakításával valamint az udvar beépítésével kialakította a később híressé vált Arizóna mulatót. A napfényműtermet is átépítette, az üvegtetőt elbontotta, helyén vasbeton födémet, és teraszt épített. Irodánk 1998 óta foglalkozik az épület rekonstrukciójával, melynek során a Magyar Fotográfusok Háza funkciói kerülnek a pénz hiányában egyenként kivásárolt lakások helyére. A rekonstrukció hat év után a felénél sem tart, noha hét kiállítóterem, könyvtár, a fotósszakma Szövetsége és a Napfényműterem az újraépített üvegtetővel már az átalakított terekben működik. A festés alól véletlenül felbukkant festéknyomok restaurálása után, a ma ismét a fotók hátteréül szolgáló hajdani festmény adja az üvegtető szórt fényében a terem egyedülálló hangulatát.
Felelős építész tervező: Szántó Tibor
Építész munkatárs: Újszászy Kálmán
Átadás: 1998